Det er viktig å skille mellom garanti og vedlikehold/service.
- Garanti dekker kun feil på produkter levert av oss som skyldes produksjonsfeil, installasjonsfeil eller programmeringsfeil.
- Serviceavtalen handler om vedlikehold og oppetid – den sikrer at systemet fungerer optimalt over tid, men dekker ikke feil som skyldes ytre påvirkning eller brukerfeil.
Dette er inkludert i garantien (kostnadsfritt)
✔ Bytte eller reparasjon av produkter levert av oss dersom feilen skyldes en fabrikasjonsfeil eller installasjonsfeil.
✔ Feilretting av systemer vi har installert, hvis feilen skyldes vår programmering eller konfigurasjon.
Dette faktureres utenom garantien
❌ Arbeidstimer ved reparasjon og feilsøking – der det ikke er en garantisak vil arbeid faktureres etter gjeldende satser.
❌ Vedlikehold og support – generelt vedlikehold, feilsøking og brukerstøtte faktureres etter gjeldende satser, utenom årskontroll.
❌ Skader som ikke dekkes av garantien, som:
- Vannskader
- Strømskader
- Feil forårsaket av feilbruk eller uforsiktig håndtering
- Skader fra eksterne faktorer (for eksempel lynnedslag)
❌ Komponentbytte utenfor garantiperioden – når garantien er utløpt, må alle komponenter og reservedeler som byttes eller feiler betales av kunden.
❌ Reparasjon eller feilsøking på utstyr vi ikke har levert – vi kan bistå, men dette faktureres som ordinær service.
❌ Ekstra support utover inkluderte timer – serviceavtalen inkluderer et viss antall timer support per år. Ytterligere support faktureres etter gjeldende satser.
❌ Utrykning utenom årskontroll – utkjøring for feilsøking, reparasjon, vedlikehold som kreves umiddelbart, faktureres etter gjeldende satser med hastegebyr.